”… i gdy już poznasz smak lotu, będziesz chodzić po Ziemi ze wzrokiem skierowanym w niebo, gdzie byleś, dokąd tęsknisz i pragniesz wrócić..”

Leonardo da Vinci

Godzina 23.05

Wróciliśmy bo długim dniu do motelu. Ale dzisiaj jesteśmy bardzo szczęśliwi i pomimo ciężkiego dnia zadowoleni.

Po ostatnim poście poszliśmy z Krzychem na prezentację. Ustaliliśmy, że ja ustalę tą część prezentacji która byłą wspólna dla obu modeli ( aerodynamika,testy wytrzymałości ), natomiast Krzysiek zrelacjonuje projektowanie skorupy, skrzydeł, opisze proces budowy i zrobi zakończenie. Jak potem się okazało taki układ to był strzał w 10tkę!! ;)

Wchodząc na salę okazało się, że jesteśmy już ostatnią drużyną tego dnia w tej komisji sędzowskiej (było ich w sumie 6). Tak jak mi przypasowali na prezentacji sędziowie, tak tutaj z Krzychem aż nas zatkało.
Egzaminatorzy bowiem byli - emerytowanymi pracownikami Boeinga, Lockheed Martina oraz trzeci,ostatni emerytowany inżynier z  General Electric. Serca zabiły nam szybciej, bo przy takiej komisji z doświadczenia poprzednich lat wiemy, że pytania mogą być abstrakcyjne.

W ramach prezentacji musieliśmy przygotować model do lotu w 3 min od wyjęcia modelu po ruszanie serwami. Nam udało się to zrobić w.... 1:16 min !!! No to już na nich zrobiło bardzo duże wrazenie. Brawo dla Krzycha za pomysł łączenia belki ogonowej no i oczywiście za wykonanie !! ;)
Potem nastąpiła prezentacja na której nic nadzwyczajnego się nie wydażyło. Na zmianę z Krzychem wygłaszaliśmy monologi do sędziów. Z czasem - 10 min - wyszliśmy idealnie, film z lotu ich zaciekawił.
Po  tej części sędziowie mieli 5 min czasu aby ostrzelać nas serią pytań. Tak jak się spodziewaliśmy - pytania były stricte inżynierskie - jak liczone, gdzie co i jak. Czemu tak a nie inaczej. Czy konstrukcja jest rozwojowa i da się zastosować jako BSL.  Tutaj bycie w dwójkę okazało się nie zastąpione - na jedne pytania odpowiadał Krzysiek na inne ja, na część się uzupełnialiśmy. Dzięki czemu atmosfera na sali była bardzo profesjonalna i czuć było, że wszyscy będą zadowoleni ;)

Po wyczerpaniu puli pytań nastąpił ostatni punkt prezentacji - zapakowanie modelu spowrotem do skrzynii ponżej 2 min.. Nam udało się to w 57 sek !!! I to ostatecznie przypięczętowało nasz sukces tego dnia w klasie MICRO.

Gdy wyszliśmy z prezentacji zgraliśmy się z wracającą resztą ekipy która pojechałą po kilka gratów do modelarskiego.
Zebraliśmy modele i z racji na ograniczne miejsce pojechaliśmy w okrojonym składzie na lotnisko na którym rozgrywane są zawody.
Seba jako nadworny fotograf dzisiejszego dnia chwycił aparat i zaczał strzelać zdjęcia z przygotowania modeli do lotu. - DZIĘKI SEBA za wsparcie, bezinteresowną pomoc i chęć bycia tutaj z nami !

Model przygotwaliśmy w trojkę (Krzysiek,Mietek i Ja) bardzo sprawnie, paliwo pożyczyliśmy od ekipy z Indii i z duszą na ramieniu ruszyliśmy w kierunku stojanki gdzie można odpalać silniki - bardzo przestrzegają BHP.Model dostał na dzisiejszy lot 8kg dodatkowej masy z planowanych na jutro 14-15kg.   Wczoraj wprowadziłęm nowe ustawienia do Regulara i troszkę miałem strach przed kolejnym lotem...
Chłopaki odpalili silnik naszego Łosia, który zagadał od pierwszego kopnięcia. Chwila rozgrzania... i już kołuję na pas... Tam Mieciu zrobił szybką check liste i prawie jak w załodze wieloosobowej przygotowaliśmy model ostatecznie do lotu.

Mieciu ustawił model do startu tak jak to jest na zawodach... Dałem pełny gaz.... chwilę sprawdzenia silnika na pełnych i GO !!!!
Klapy ustawione do GÓRY aby zmniejszyć opór podczas rozbiegu... Po kilku metrach klapy w pozycji do lotu... i model majestatycznie odrywa się sam od ziemi !! Przejechał może 10-12m z możliwych 62 podczas zawodów !! No pokazał pazur !!
Nowe ustawienia lotek - BAJKA !!! Model WKONCU LATA TAK JAK JA CHCĘ!!! A nie tam gdzie go wiatr poniesie. Miksowanie lotek ze sterem kierunku okazało się całkowicie zbędnę i spokojnie mogę zrobie dwoma sterami operować osobno.
Po wykonaniu 2 kręgów.. lądowanie które również wyszło bardzo dobrze. Oby tak lądować jutro !!! ;)

Po udanych lotach regularem zamieniliśmy modele i Krzysiek wykonał kilkanaście lotów Micrusem -Ależ to lata !!! ;)  Jeszcze takiego micro w historii nie mieliśmy !! Drżyjcie jutro inne drużyny ! Krzysiek jest w natarciu !! ;)

Na zakończenie testów zobaczyliśmy jeszcze jak dwie inne drużyny rozbijaja swoje modele ;( Oby nas to nie spotkało...Liczymy, że uda się im je naprawić do jutra - im więcej zespołów tym większa zabawa !! (W tym roku w Regular 34 a w micro 28 ekip )

Kilkanaście minut temu wyszły oficjalne wyniki zawodów za pierwszy dzień zmagań... !!!
JEST BARDZO DOBRZE !!    Jak dla nas - pełen sukces !
Z Krzyśkiem jesteśmy niezmiernie zadowoleni z wyników prezentacji ustnych i jeszcze bardziej z wyników za raporty !!

A jak wygląda tabela ??
A no tak :

Klawa Regular - Raport : 13 miejsce na 34 ekipy
                         Prezentacja : 18 miejsce na 34 ekipy przy czym różnice punktowe niewielkie

Klasa Micro  - Raport : 2 miejsce !!!!!!!!!!!!!!!!! na 28 drużyn
                        Prezentacja  5 miejsce !!! na 28 drużyn

Postęp względem poprzednich lat - olbrzymi !
Niezwykle miło zaskoczył nas Micrus swoimi wynikami, aczkolwiek po cichu na to liczyliśmy ;)

Tutaj link do oficjalnych wyników ( kopie są w galerii zdjęć )
Technical Presentation
Design Result

Galeria zdjęć z 1 dnia zawodów !

NA KOŃCU FILM Z LOTÓW REGULAREM DZISIAJ !!!









FILM W HD !!! Warto oglądać w YouTube


PS. Zróżnicowanie narodów w tym roku jest ogromne ! zwróćcie uwagę na tabelę skąd są ludzie !

1 komentarze:

Anonimowy pisze...

No chłopy, tak trzymać i będzie super.
Trzymam kciuki. Pomyślności.
KaWa

Prześlij komentarz